Raydofrekans ablasyon ya da diğer adıyla radyofrekans nörotomi, kronik ağrıya neden olan nöral yapılar belirlendikten sonra radyo dalgalarının ürettiği ısı kullanılarak yapılan mikro invaziv bir yöntemdir. Tespit edilen ağrıya neden olan bölgenin yakınında cildinize sokulan iğneler, radyo dalgalarını hedeflenen sinirlere iletir. İğnelerin doğru yerleştirildiğinden emin olmak için radyofrekans nörotomi sırasında görüntüleme yöntemleri kullanılır. Radyofrekans nörotomi en yaygın olarak sırt, boyun ve kalçadaki (sakroiliak eklem) ağrı için kullanılır. İşlem sonrası kısa bir süre gözlem altına alınan hastalar saatler içerisinde günlük hayatlarına dönebilirler.

Kronik ağrı nasıl gideriliyor?

Vücudumuz bir şeyler ters gittiğinde sinirler aracılığı ile beyne ağrı sinyalleri gönderir. Ağrı kronik bir hal alabilir. Tedaviye rağmen geçmeyebilir ya da hemen giderilemeyebilir. Rizotomi olarakta adlandırılan radyofrekans ablasyon yöntemi ile sinirlerin beyne ağrı sinyali göndermelerinin önüne geçilebilir.

Radyofrekans ablasyon ayakta yapılan bir tedavidir. Yaklaşık 30 dakika sürer. 30 dakika kadar da dinlenme süresi vardır. Hasta işlem sırasında ağrı hissetmez. Lokal olarak bölge uyuşturularak işlem gerçekleştirilir. Anında ağrıyı keserek kişinin normal hayatına dönebilmesi, cerrahi olmayan bir işlem olması, iyileşme süresinin kısalığı prosedürün avantajlarıdır.

Radyofrekans tedavisi bel fıtığı, boyun fıtığı ya da kalça bölgesindeki ağrılarda kullanılmaktadır. Hasta çok şiddetli ağrıyla hastaneye gelip yaklaşık bir saatlik işlem sonrası rahatlamış olarak ayrılmaktadır.

Randevu için iletişim sayfamızı kullanabilirsiniz.