Ameliyatsız Bel Fıtığı Tedavisi

Ameliyatsız bel fıtığı tedavisi hastalar tarafından oldukça sık araştırılan bir konudur. Bel fıtığı omurlar arasındaki kıkırdak yapının yani disklerin kopması, yer değiştirmesi, yırtılması nedeniyle oluşmaktadır. Tedavisinde fıtığın ağrı yapması, sinirleri tahrip etmesinin önlenmesi amaçlanır. Genellikle bel fıtığı ameliyata gerek kalmadan tedavi edilir. Ancak fıtık patladığında fiziksel muayene ile görüntüleme yöntemlerinden yararlanılarak sinir ezilmesi oluşturup oluşturmadığı mutlaka araştırılmalıdır. Çünkü ciddi seviyede sinir ezilmesine neden olan fıtık kalıcı sinir kaybına yol açarak felce neden olabilir. Az sayıda görülen bu ciddi ezilmelerde fıtık acil olarak ameliyatla tedavi edilmelidir. Bu durumun farkındalığını sağlayarak yazımızda “belden iğne yaptırma” olarakta bilinen ameliyatsız fıtık tedavisinden bahsedeceğiz.

Bel fıtığında dayanılmaz akut dönemdeki ağrı öncelikli olarak bir tür alevlenme veya iltihaplanmadan kaynaklanır. Yırtılan ve şişen, iltihaplanan disk sinirlerinizi, sırtınızı tahriş etmekte ve sıkıştırmaktadır. İyi haber şu ki disk herniasyonlarının çoğunun ameliyat olmadan semptomları iyileşmektedir. Akut dönemin geçmesi, iltihaplanmanın azalması, vücudun bölgeyi iyileştirmesi ağrılarınızı azaltacaktır. Çevredeki dokuları da güçlendirerek diskin üzerindeki baskının azaltılmasına katkı sağlayarak ağrısız günlere tekrar kavuşabilirsiniz.

Ancak burada şu husus önemlidir: Diskler karmaşık bir yapıdadır. Dahili bir kan kaynağına sahip değildir. Beslenmeyi hareketle dolaştırır. Omurganızı ağrıdan dolayı hareket ettiremiyorsanız iyileştiremezsiniz ya da çok geç iyileşebilir. İşte bu noktada belden iğne yaptırma olarak da bilinen epidural enjeksiyon, radyofrekans nörotomi gibi tedavilerin önemi ortaya çıkmaktadır. Ameliyatsız fıtık tedavisi olan enjeksiyon tedavilerinde ilk olarak fıtığın zarar verdiği bölge görüntüleme yöntemlerinden yararlanılarak bulunur. Ardından enjeksiyon yardımıyla lokal anestezi altında ilaç bölgeye enjekte edilir. Bu sayede ağrılarınız azalır. Rahat bir şekilde hareket edebilir, fıtığınızın iyileşmesine katkı sağlayacak, çevre dokuları güçlendirebilecek egzersizleri uygulayabilirsiniz.

Ameliyatsız fıtık tedavisi herkese uygulanabilir mi?

Genellikle bir-iki hafta istirahat etmiş, ağrı kesici kullanmış ancak fayda görmemiş hastalara uygulanır. Ayrıca ameliyat olmuş ancak ağrıları geçmemiş hastalara da uygulanabilir. Enjeksiyon lokal anestezi altında yapılır. Komplikasyon riski düşüktür. Sonraki tedavilere engel oluşturmaz.

Epidural enjekisyon ya da radyofrekans nörotomi tedavisi ne zaman etki gösterir?

Uygulamadan sonra 1-3 saat arasında hastanede dinlenmeniz gerekir. Hafifte olsa bir müddet enjeksiyondan kaynaklanan ağrınız olabilir. Steroid enjeksiyonu etkisini 12-24 saat içerisinde gösterir. Bazı kişilerde ağrı tamamen kaybolurken, bazılarında önemli ölçüde rahatlama sağlanır.

Uygulamadan sonra nelere dikkat etmeliyim?

Normal yaşamınıza devam edebilirsiniz. Ancak uygulamanın yapıldığı gün istirahat etmeniz yararınıza olacaktır. Uygulamadan sonra iki üç gün boyunca belinizi zorlayacak hareketlerden kaçınmalısınız. Ardından bel fıtığınızın tamamen iyileşmesi için doktorunuzun önerdiği çevre kasları güçlendirici hareketleri mutlaka uygulamalısınız. Ciddi vakalarda uygulama sonrası fizik tedavi de önerilebilmektedir.

Bİlgi ve randevu için iletişim sayfamızı kullanabilirsiniz.