Anevrizma Belirtileri

Anevrizma belirtileri anevrizmanın kanamış olup olmamasına göre farklılık gösterir. Anevrizmalar genellikle kanayana kadar belirti göstermez. Ancak nadiren kanamaya neden olmadan büyüyebilir ve beyindeki sinirlere baskı yaparak beynin etkilenen bölgesine göre bulanık veya çift görme, göz kapağı düşüklüğü, göz bebeğinde büyüme, halsizlik, uyuşukluk, gözün üstünde ya da arkasında ağrı, kronik baş ağrısı gibi farklı belirtilere neden olabilir.

Anevrizma varlığı genellikle beyin kanamasıyla fark edilir. Ancak tesadüfi olarak başka hastalıklar yönüyle yapılan tetkiklerde, hastanın baş ağrısı vb. şikayetleri nedeniyle yapılan incelemeler sırasında, ya da anevrizmanın kanaması sonucunda diğer bir anevrizma varlığı tespit edilebilir. Tanı koyulan yaklaşık beş kişiden birinde birden fazla anevrizma vardır. Bu nedenle anevrizması olan kişilerde birden çok baloncuk görülmesi nadir değildir. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi beyin anevrizması genellikle kanayana kadar belirti göstermez.

Peki kanamış anevrizma belirtileri nelerdir?

Kanamış beyin anevrizması aniden ortaya çıkan şiddetli semptomlara neden olur. Kanamanın konumuna miktarına göre belirtiler farklılık gösterse de genel olarak belirtiler:

• Kişinin daha önce hiç yaşamadığı derecede ani ve şiddetli baş ağrısı
  • Mide bulantısı kusma
  • Görme bozuklukları (Çift görme, bulanık görüş)
  • Nöbet öyküsü olmayan kişide sara, epilepsi benzeri nöbet geçirme
  • Göz kapağında düşüklük
  • Bilinç kaybı ya da bilinç bulanıklığı
  • Hareket güçsüzlüğü, konuşulanlara tepkisizlik, uyku hali
  • El ve kolda uyuşma
  • Konuşma kaybı

Şeklinde sıralanabilir. Kanamış anevrizma yaşamı tehdit eder. Hastaların yaklaşık %40’ı ilk üç ay içinde kaybedilir. Hayatta kalanların bir kısmı beyin kanamasının yıkıcı etkileri ile yaşam boyu mücadele etmek zorunda kalır. Bu nedenle acil tıbbi müdahale gerektirir.

Anevrizmadan nasıl korunabiliriz?

Anevrizmaya neden olabilecek bilinen nedenlerden kaçınarak riski azaltabiliriz. Bu amaçla aşağıda sayacağımız yaşam tarzı değişiklikleri oluşum ya da kanama riskini azaltacaktır.

• Dengeli ve düzenli beslenin
  • Tansiyonu ve şekerinizi kontrol altında tutun.
  • Egzersiz yapın
  • Stresten uzak durun
  • Sigarayı bırakın

Anevrizma ihmale gelmeyecek bir rahatsızlıktır. Bir şekilde anevrizmanız olduğu ortaya çıkmışsa mutlaka tedavi olmalısınız. Teknolojinin yardımıyla anevrizma tedavisi günümüz şartlarında eskiye oranla oldukça güvenli ve konforlu yöntemlerle yapılabilmektedir. Bilgi ve randevu için iletişim sayfamızı kullanabilirsiniz.