Beyin Baloncuğu Tedavisi - Kapalı Ameliyat

Beyin baloncuğu tedavisi günümüzde iki farklı şekilde uygulanmaktadır. İlki geleneksel yöntem olan mikrocerrahi ile kafatasından küçük bir açıklıktan girilerek baloncuğun boynuna klips takılmasıdır. Son yıllarda gelişen damar içerisinden uygulanması nedeniyle daha az invazif olan diğer yöntem ise anevrizma içerisinin coille doldurulması ve / veya stent takılması işlemidir (kapalı yöntem). Her iki yöntemin de hasta özelinde artıları ve eksileri vardır. Beyin baloncuğu tadavisinde kapalı ameliyat hasta konforu, iyileşme süresi kısalığı, daha düşük komplikasyon riski nedenleriyle son yıllarda hem cerrahlar hem de hastalar tarafından daha fazla tercih edilmeye başlanmıştır. Ancak bu durum anevrizmam var mutlaka kapalı ameliyat olmalıyım anlamına gelmemelidir. Hangi tedavinin uygulanacağını anevrizmanın anatomisi, konumu, hastanın genel sağlığı, yaşı gibi birçok faktörün birlikte değerlendirilmesi belirler.

Beyin baloncuğu tedavisi kapalı ameliyat ile nasıl gerçekleştirilir?

Anevrizma, arter duvarında zayıflamış bir alandır. Yırtılırsa, hayatı tehdit eden kanamaya ve beyin hasarına neden olabilir. Damar içi kapalı ameliyat yönteminde ilk olarak kasıkta yer alan damar içerisine kateter yerleştirilir. Katater içerisinden ameliyatı gerçekleştirmemize olanak sağlayan, uzun, ince, elastik bir tüptür. Katater beyin baloncuğu olan atardamara iletildikten sonra tüpün içerisinden koil adını verdiğimiz, platinden yapılmış, boyutları insan saçının yaklaşık iki katı genişliği ile bir saç genişliği arasında değişien, ince teller gönderilerek anevrizma içerisi doldurulur. Bu sayede anevrizma içerisine kan akışı kesilerek kanın damar duvarına basınç uygulaması engellenir. Yani anevrizmanın kanama ihtimali ortadan kalkar.

Peki koille birlikte stent tedavisi neden ve ne zaman uygulanır?

Özelikle geniş boyunlu ve büyük anevrizmalarda, anevrizma içerisine kan akışının tamamen kesilmiş olduğundan emin olmak için, koilleri desteklemek için stent tedavisi uyguluyoruz. Stent kan ­akışının ana damar içerisinde kalmasını sağlayan, diğer ifadeyle beyin baloncuğu içerisine gitmesini engelleyen metalik akım çevirici cihazlardır.

Beyin baloncuğu kapalı ameliyat sonrası iyileşme süreci nasıldır?

Anevrizma kanamadan başarılı bir şekilde tedavi edilmişse genellikle hasta birkaç gün hastanede takipten sonra taburcu edilir. Kişiye, yaşına göre değişse de genellikle birkaç hafta sonra eski yaşamına dönebilir.