2020'nin Son Saatlerinde Kapalı Anevrizma Tedavisi

2020’nin son saatlerin de beyin kanaması nedeni ile başvuran hastamızın beyin kanamasına neden olan anevrizmasını tedavi ettik. Beyin baloncuğu olarakta bilinen beyin anevrizmasını kapalı anjio yöntemi ile kapatarak kanamasının önüne geçtik.

Beyin anevrizmaları ölümle sonuçlanabilen ciddi rahatsızlıklardır. Kanamaya neden olduklarında hasta saniyelerle yarışır. Kanama devam ediyorsa tedavi edilmeden geçen her saniye kalıcı olarak beyin hücrelerinin ölmesiyle neticelenir. Bu nedenle kanama sonrası tedavinin hemen planlanması ve uygulanması çok önemlidir.

Kapalı anjiyo yöntemi ile beyin anevrizması tedavi edilebilir

Gelişen teknolojiyle birlikte artık beyin anevrizması tedavisi anjiyo yöntemi ile başarıyla yapılabilmektedir. Kasıktan damar içerisine girilerek mikrokatater yardımıyla beyindeki anevrizmaya ulaşılmakta ve anevrizmanın içerisi coil adı verilen maddeyle doldurularak kanamanın önüne geçilmektedir. Bu sayede iyileşme süresi oldukça kısalır. Estetik görünüm zarar görmez. Ameliyat riski azalır.

Birçok anevrizma kapalı yöntemle tedavi edilebilse de konumu ve beyni etkileyen diğer bazı komplikasyonların varlığı halinde klipsleme olarak adlandırılan açık cerrahiye ihtiyaç doğabilir. Hangi tedavinin seçileceğinin kararını cerrah mevcut şartlara göre belirleyecektir.

Beyin anevrizması halen toplumumuzda bilinç düzeyi düşük bir rahatsızlıktır. Çoğu durumda anevrizma sonrası beyin kanaması gerçekleşmiş olsa da düştükten sonra çarpma sonucu beyin kanamasının meydana geldiğine yönelik bir inanış vardır.

Beyin anevrizması yaygın bir rahatsızlıktır.

Bilinenin aksine anevrizma yaygın bir rahatsızlıktır. Brain Aneurysm Foundation’a göre Amerika’da her elli kişiden birisinde anevrizma olduğu tahmin edilmektedir. Bu oranı Türkiye'ye uygularsak yaklaşık 1,6 milyon kişide kanamamış beyin anevrizması olduğu sonucuna ulaşırız. Her anevrizma mutlaka kanamaya neden olmaz. Kanama ihtimali yaşla birlikte artar. Kanamanın en önemli nedeni yüksek tansiyondur. Zaten baloncuk nedeniyle incelmiş damar duvarı tansiyon yüksekliği ile kanın damara yaptığı fazla basınç sonucu yırtılarak kanamaya neden olur. Kanama sonrası hasta genellikle bayılarak bilincini kaybeder. Acil müdahale gereken ciddi bir durumdur.

Genetik geçiş mümkün olduğu için ailesinde anevrizma ya da bu nedenle beyin kanaması görülen kişilerin 40’lı yaşlardan itibaren anevrizma yönünden incelenmeleri yararlarınadır. Sigara ve madde kullanımı anevrizma riskini önemli oranda arttıran kötü alışkanlıklardır. Bu nedenle bu rahatsızlıklardan uzak durmak gerekir.

Önemli olan kanamadan anevrizmanın tedavi edilmesidir. Beyin kanamasına yok açtıktan sonra etkilerinin ne olacağını kimse bilemez. Maalesef tıbbi olarak her şey yapılsa bile ölümle ya da felçle neticelenebilir.  Bu nedenle önceden tespit edilen anevrizmaların mutlaka tedavi edilerek kanama ihtimalinin dışlanması önerilir.

İletişim sayfamızı kullanarak randevu alabilir Doç. Dr. Ali Yılmaz ile irtibat kurabilirsiniz.