Mikrocerrahi Fıtık Ameliyatı

Mikrocerrahi fıtık ameliyatı diğer adıyla mikrodiskektomi minimal invaziv yöntemler kullanılarak, cerraha yardımcı olması için endoskop, laparoskop (ucunda küçük bir video kamera bulunan ince bir tüp) kullanılan, fıtık ameliyatlarında yenilikçi bir tedavi yaklaşımıdır. Minimal invaziv fıtık cerrahisi ile geleneksel yönteme göre daha kısa sürede, daha küçük yara izleriyle ve hastalar için daha konforlu bir ameliyatla üstün sonuçlar elde edilmesi mümkündür.

Mikrocerrahi fıtık ameliyatı sağladığı faydalar nedeniyle son yıllarda giderek artan oranda popülerlik kazanmıştır.  Geleneksel fıtık ameliyatına göre tercih edilmesinin nedeni daha az ağrıya neden olması, hastanın işine, sağlıklı yaşamına daha hızlı dönmesini sağlaması ve aynı kesiden birden fazla fıtığın onarılmasına imkan sağlaması olarak sıralanabilir.

Mikrocerrahi fıtık ameliyatı nasıl yapılır?

İşlem genel anestezi altında yapılır. İlk olarak röntgen veya diğer görüntüleme yöntemlerinden yararlanılarak sorunlu disk belirlenir. Disk hernisinin seviyesi belirlendikten sonra cerrah sırtta çok küçük bir kesi açarak omurgaya erişmek için kası dikkatlice inceler. Omurilik kanalına erişmek için az miktarda kemiğin çıkartılması gerekebilir. Omurilik ve/veya sinir kökleri daha sonra nazikçe kenarlara doğru çekilerek diskin omuriliğe ve/veya sinir köklerine baskı yapan fıtıklı kısımları çıkartılır.

Mikrodiskektomi sinir köklerinin hem doğrudan hem de dolaylı dekompresyonudur. Ameliyat sırasında ilk olarak baskıya neden olan bağlar, kemik mahfuzları ve diskin fıtıklaşmış kısımları çıkartılarak omurilik ve sinir köklerinin serbest kalması sağlanır. Amaç sinir kökünün kompresyondan yani baskıdan kurtarılmasıdır. Bu sayede hasta ağrıdan kurtulur.

Mikrocerrahi sonrası iyileşme süreci

Mikrocerrahi fıtık ameliyatı sonrası iyileşme ve prognoz genel olarak çok iyidir. Ameliyat genellikle ayakta tedavi bazında yapılır. Yani anestezi etkisi geçtikten sonra aynı gün hasta evine dönebilir. Birçok hasta ameliyattan hemen sonra bacak ve kol semptomlarının hızla düzeldiğini fark eder. Bazı durumlarda iyileşmenin ilk birkaç gününde bel ağrısı yaşanabilir.  Ancak bu durum genellikle iki ila üç gün sonra geçer.

Hareket açıklığını geri kazandırmak, kasların güçlendirilmesini sağlamak ve esnekliği arttırmak için ameliyattan yaklaşık 1 ay sonra fizik tedavi önerilebilir. Bu süreden önce hasta ağır nesneleri kaldırmaktan, eğilmekten veya belini bükecek hareketlerden kaçınmalıdır. Çoğu hasta ameliyattan sonra iki ay içinde tamamen iyileşir. Ağır işlerde çalışmayanlar ameliyattan sonra 10 gün, işleri güç veya ayakta durmayı gerektiren kişiler ise bir ay sonra işlerine geri dönmeyi bekleyebilirler.

Mikrocerrahi fıtık ameliyatının avantajları

Minimal invaziv fıtık ameliyatı daha küçük kesilerle, en son teknoloji cihazlarla yapılır. Avantajları:

• Ameliyattan sonra daha az ağrı
  • Minimal yara izi
  • Daha düşük enfeksiyon oranları
  • Daha kısa hastanede kalış süresi
  • Daha hızlı iyileşme süresi

Her hasta ve vakada mikrocerrahi fıtık ameliyatı mümkün olmayabilir. Bazen diğer ameliyat tekniklerinin kullanımı hastanın ameliyattan en iyi faydayı görmesi için gereklidir. Bilgi ve randevu için iletişim sayfamızı kullanabilirsiniz.