Parkinson hastalığı titreme, tutukluk ve hareketlerde yavaşlama ile karakterize, ilerleyici bir beyin hastalığıdır. Parkinson semptomlarının tamamı önemli derecede yaşam kalitesi kaybına yol açar. Sürekli yeni tedavi yöntemleri keşfedilmesine rağmen, hastalığı ilk çıktığı aşamada durduracak bir tedavi henüz bulunmamıştır.Parkinsonun ne kadar hızla ilerleyeceğini önceden tahmin etmek mümkün olmasa da her bireyde yaşla birlikte ilerleme olduğunu söylemek mümkündür. Parkinson hastalığı tedavisi yakınmaları giderecek ilaçlarla başlar. İlaçlar parkinson semptomlarını uzun süreler boyunca azaltabilir. Ancak hastalık ileri derecede ise, ilaçlar fayda göstermiyor veya yan etkilerinin artması nedeniyle kullanılamıyorsa cerrahi müdahale yani beyin pili ameliyatı gerekebilir.

Parkinson hastalığı neden kaynaklanır?

Beyinde dopamin üreten hücrelerin kaybı parkinson hastalığına neden olur. Dopamin insan yaşamında birçok açıdan gerekli ve önemli bir maddedir. Örneğin mutlu olduğumuzda beynimiz daha fazla dopamin salgılar.  Hareket edebilmek için yine dopamine ihtiyaç duyarız. Bu saydıklarımıza paralel olarak konuşmak, koşmak, etkileşim kurmak, gözlem yapmak, hızlı, akıcı ve koordineli bir şekilde çalışmak gibi aktivitelerin tamamında dopaminin rolü vardır. Dopamin  seviyesindeki azalma hastalığın semptomları ortaya çıkmadan çok daha önce görülse de bir noktada dopamin kaybı artık telafi edilemeyecek kadar büyük olduğunda hastalar ilk semptomlarını geliştirirler. Bu durum günlük yaşamda hareketlerin yavaşlaması, artan sertlik, titreme, yüz ifadelerinin donuklaşması gibi belirtilerin ortaya çıkmasına neden olur.

Parkinson hastalığı ilaç tedavisi

Parkinson hastalığı tedavisi ilk adımı olan ilaçlarla ilk birkaç yıldaki birçok sorun giderilebilir. İlaçların çoğu beyindeki dopamin eksikliğini ikame eder. Bu ikame tabi ki vücudun kendi yaptığı kadar iyi değildir. Ancak yine de semptomları uzun süreler boyunca başarılı bir şekilde yönetir. İlaca ek olarak hastaların fiziksel işlevlerini arttırmak, yani hareket, denge, ince parmak motor becerileri gibi konularda terapi programları faydalı olabilir. Özellikle fazla hareket etmeyen yaşlı hastalar için rehabilitasyon süreçleri önemlidir.

Parkinson hastalığı beyin pili tedavisi

Parkinson ilerleyici bir hastalık olduğu için özellikle erken yaşta hastalığa yakalanan kişilerde gerek ilaçların fayda etmemesi gerekse ilaçların kendi yan etkileri nedeniyle ilaç tedavisinin tüketildiği, artık işe yaramadığı noktaya ulaşılabilir. Böyle durumlarda parkinson hastalığı tedavisi konusunda etkili bir seçenek olan beyin pili tedavisi hastalığın semptomlarını önemli ölçüde azaltabilir. Beyin bili tedavisi beyindeki Parkinson hastalığına neden olan patolojik durumun düzeltilmesi için elektrik dalgalarından yararlanır. Parkinson hastalığında beyin hücrelerinin birbirleri arasında kurdukları iletişim önemli ölçüde yavaşlamıştır. Hücreler arasındaki bilgi akışı azalarak deyim yerindeyse çok daha kaba hale gelmiştir. Beyin pili beyne yerleştirilen elektrota sinyal göndererek bu akışın yeniden yapılandırılmasını sağlar. Yöntem olarak da beyindeki hücrelerin birbirleriyle iletişim kurduğu elektriksel titreşimleri kullanır.

Beyin pili ameliyatı kafatasında çok küçük açıklıklardan beyinde önceden belirlenen bölgelere iki adet elektrotla, göğüs altına kalp pili benzeri bir cihaz takılmasını içerir. Cihazın uçları deri altından elektrotlara bağlanır. Böylece pilden beyne elektriksel aktiviteyi düzenleyici sinyal gönderilir.

Beyin pili ameliyatları deneyimli bir ekip gerektirir. Uzun yıllardır parkinson ve beyin pili konusunda uzmanlaşmış bir ekiple birlikte parkinson hastalığını tedavi etmekteyiz. Tecrübelerimiz ameliyat öncesi elini, ayağını ancak büyük zorluklarla hareket ettirilebilen, vücut katılığı, yürüyüş sorunları olan hastalarımızın ameliyat sonrası büyük oranda düzeldiğini, titremelerin azaldığını, hareketlerin yumuşadığına göstermektedir. Ancak unutulmamalıdır ki beyin pili ameliyatlarında en önemli nokta hasta seçimidir. Maalesef parkinsondan muzdarip her hasta beyin pili ameliyatı için uygun olmayabilir. Bilgi ve randevu için iletişim sayfamızı kullanabilirsiniz.